söndag 21 september 2008

Vad hände...


Oj, oj, oj, vad förvånad jag blev när jag såg att jag helt plötsligt haft över 100 besökare på min Blogg... Jag har i lugn och ro pysslat med mina Bilder och Inlägg och så visade det sig att jag inte varit helt ensam här inne... Kul!
Fina kommentarer har jag fått också - vad glad jag blir!
Välkomna till mitt lilla försök på en egen Blogg, hoppas att ni skall Trivas!
Bilden visar övergången mellan Sommar och Höst i Badrummet :)
Kram!

lördag 20 september 2008

Mera Sovrum...

Här kommer fler Bilder på vår Sovrumsförvandling,

En Ljuvlig Orkidé i Fönstret.


Gardiner men Knytband från Himla.


Nya Gammaldags Radiatorer från Epecon.



Söta Fönsterlampor från Globen.



Otroligt fin "El Serie" - Renova.



Frånluftsventil i Gjutjärn från Byggfabriken.



Romantisk Taklampa från Globen...



...och den fina Takrosetten.



Lite Suddig Överblicks bild! Skall försöka att komma med en Bättre...

Tapeten heter Ornament och kommer från Borås Tapeter och Golvet är slipat, Lutat med Gammaldags-Vitpigmenterad-Lut och behandlat med Osmo Hårdvaxolja.

Men... rummet är inte helt klart ännu, gardinerna skall läggas upp och ett stort brunt skåp skall målas vitt och ställas in, men jag har ändå ett leende på läpparna när jag går och lägger mig :)
Äntligen har vi Flyttat in!

torsdag 18 september 2008

Sovrummet börjar ta form...




Resan har varit lång! Men nu är allt från El, Värme, Golvslipning, Tak och Väggar klara - och Inredningen börjar ta form - Äntligen! Jag älskar alla små Detaljer som det lilla "Smycket" till Ventilen och de Ny-Gamla Tryckena, allt från Byggfabriken.

onsdag 17 september 2008

Krasslig...







Har varit lite Krasslig och kände att jag behövde ett uppiggande Fotbad! Det fick bli i den stora Zinkbaljan jag köpte i somras på Blomminghome*. Hade tänkt att göra en plantering med Vattenväxter i den, men det blev aldrig av... Får göra ett nytt försök nästa sommar.

måndag 15 september 2008

Äpple och Kyla...


Gick på stan för att leta Möbeltyg till vår nybyggda Gästsäng/Soffa och kom hem med ett par olika Provbitar från Gårda Textil - båda Vita så klart - varför bryta ett vinnande koncept? :) Det är verkligen en Tygaffär att rekommendera, hur mycket tyger som helst och bra service! Jag kunde inte låta bli att gå in till Grönbergs Interiör när jag ändå gick på stan, så jag kom även hem med en Korg att plocka Äpplen i och Jättemysiga hadleds... ja vad heter det? Söta var de i alla fall! Handstickade med en liten rosett på, kommer ifrån Lisbeth Dahl.

söndag 14 september 2008

Tea Time...







Jag kunde inte låta bli att köpa detta Lyxiga Tea från Tea forte. Det är knappt att man vill använda påsarna, de är otroligt söta!
Rosen på översta bilden är en av de få kvar från Trädgården för säsongen. Rosenplaneringen följde med Huset när vi flyttade hit, jag hade nog inte planterat Roser själv, men jag blir väldigt glad varje gång en Ros som denna slår ut!

onsdag 10 september 2008

Mormors Stolar...







För ungefär ett år sedan fick jag ärva två Retro Stolar av min Mormor (härligt Bruna, syns ovan). Jag målde stommen och klädde sittdynan för länge sedan, men nu var det dags att ta tag i ryggstödet --> den jobbiga biten. Nu är 1:a Stolen klar och jag blev ganska nöjd faktiskt. Det Gråa tyget bryter av lagom mycket mot allt Vitt på Övervåningen och Fårskinnet jag fått av Mamma passade väldigt bra till.

tisdag 9 september 2008

Pyssel...

Efter en mycket trevlig Tjejkväll med Pyssel-tema, Tack C för super arrangemang, så blev det bland annat två söta påsar - perfekt att ge bort små presenter i.

Hösten närmar sig...


Även om Regnet har öst ner de senaste dagarna så hoppas jag på några dagar med uppehåll, sol och värme i September innan kylan kommer. På Bilden, en Ros från vår alldeles för Ogräsfyllda rabatt.

måndag 8 september 2008

Målad och klar...





Jag målade min Loppis Pall Vit och klädde om dynan med ett Rosa-Vitt tyg från Himla. Den är inte bara Söt, jag har märkt att den också passar bra att förvara kuddar på när sängen inte är bäddad.

Loppis Fynd...


Jag var på jakt efter ett Slagbord till min nya Symaskin och blev tipsad om ett ställe med en salig blandning Gamla Möbler och Prylar. Det var mitt första besök på en stor loppis med inställningen att verkligen köpa något... och jag kom faktiskt därifrån med ett slagbord, men även denna pall som jag inte kunde motstå. Planen är att Måla och Klä om.

Välkommen till...

... * På vår gata i Stan *

Jag är ny i Bloggtillverkar Världen, men jag har surfat runt på andras Inspirerande Bloggar sedan vi köpte Hus för ungefär två år sedan. Vi bor i en Villa från 20-talet som behöver mycket sandpapper, målarfärg och kärlek. Jag tänkte att detta skulle bli ett bra sätt att Inspireras och sätta fart på renoverandet. Jag tackar alla andra Inredningsbloggare därute för många bra tips och ideér.